Sahsiah Berbitara





Pada hari khamis yang lalu, Persatuan Siswazah Sabah cawangan Labuan telah mengadakan satu program kerjasama dengan panitia Pendidikan Islam Sekolah Kebangsaan Kerupang iaitu program Pembangunan sahsiah pelajar khas untuk pelajar Tahun 5 & 6.

Usaha ini merupakan usaha yang dibuat untuk memberi pendedahan awal kepada adik2 sekolah rendah akan kepentingan sahsiah dan ilmu untuk mendepani masa depan yag penuh dengan cabaran. Ini merupakan titik tolak untuk kita terus membantu adik2 di Pulau Labuan ini agar menjadi generasi pembawa kegemilangan Islam. Semoga butir permata ni terus bersinar.

Antara pengisiannya adalah slot warming up,slot motivasi belajar khusus penekanan tentang kenapa perlunya menghargai ilmu dan keadaan mereka sekarang dan yang terakhir adalah slot Akhlak yang mengkhususkan kepada rasa bertuhan yang mahu diwujudkan dalam diri..Program yang hanya mengambil masa kira2 6jam ini mendapat respon yang baik dari PK HEM dan guru2. Semoaga Usaha kecil ini dapat dinilai disisi ALLAH dan menjadi pemangkin untuk kita terus berjuang dan kita berdoa agar generasi ini yang akan dilahirkan ini adalah generasi sahsiah berbitara.

0 comments:

Post a Comment

 
© 2009 - Kembara Hamba Munuju Redha | Free Blogger Template designed by Choen

Home | Top