Alhamdulillah ke hadrat ALLAH masih dibereikan kesempatan untuk membuat perubahan dalam laman blog ini walaupun dah lama tertinggal..Tidak tahan melihat sahabat lain yang semakin giat dan pantas menekan butang keyboard mencerna idea dan pandangan dalam laman peliharaan masing2.. Teruskan usaha antum untuk mencerna dan memancarkan idea yang boleh memberikan manfaat pada semua...


Petang Sabtu yang lalu berkesempatan untuk turun bersama adik-adik mempamerkan kehebatan di pusat boling Labuan..Namun, disebalik kegembiraan yang terpamer di muka sahabat, timbul perasaan simpati dan hiba melihat keadaan anak muda Labuan yang semakin jauh dari nur iman.. Sebelum kaki melangkah pulang, kami terserempak dengan sekumpulan anak muda yang berkumpul di bus stop depan UK..ada yang tengah berdiri sambil ditangan memegang botol arak.. dan ada yang tengah duduk menikmatan air kencing syaitan itu..malah ada yang sudah terbaring...itulah hasilnya bila tiada pengawalan sama ada dari diri mahupun orang2 yang bertanggungjawab...nnt saya akan usahakan untuk posting gambar yang sempat kami ambil sebab sekarang gambar tu ada pada Adik Aboo.. Itulah faktor penguat untuk teruskan gerakkan dakwah di bumi Labuan ini.. Kerana kita tidak mahu generasi penerus yang mendatang di Labuan akan musnah begitu sahaja..

Hari Ahad, seperti kebiasaannya, kami smeua akan berkumpul di PP selepas solat asar di MAsjid..Mendengar gelak ketawa sahabat, dan melihat beragam perangai sahabat..sangat terhibur dan menjadi faktor kekuatan untuk meneruskan perjuangan kerana mereka lah keluargaku disini... Tiba-tiba handphone Hakim berbunyi, pangggilan masuk..
kebetulan saya yang berada dekat dengan handphone Hakim, terus menyerahkan handpone tersebut..panggilan dari mak nya..tidak berapa la kemudian dia masuk dengan muka selamba..langsung tidak menggambarkan apa2 yang berlaku..kami semua dipahamkan oleh hasli, yang ayah hakim telah kembali ke rahmatullah.. semua terkejut mendengar..
sahabat2 dan saya membantu menguruskan penerbangan baliknya, setelah semua selesai, hakim hanya boleh balik pada hari Isnin pagi.
Airmata pertama dapat saya lihat jatuh dipipi haim pada subuh semasa berjalan menuju ke masjid..ketabahan sangat terpancar dimukanya..walaupun saya tahu apa yang dirasainya kerana saya h\juga pernah alami..sejurus sahaja selesai solat subuh, saya, hasli, boy, sut dan raman menghantar hakim ke airport dan menemani dia sehingga penerbangannya pada jam 7.45pagi...
Takziah diucapkan untuk adikku Hakim..semoga roh ayahandamu ditempatkan bersama roh mereka yang soleh..kita yang masih hidup ini harus terus meneruskan hidup dan harus terus bersyukur kerana masih diberi kesempatan menanam untuk hasil akhirat kelak..teruskan perjuangan..

dan minggu ini bermula lah sudah perjuangan dalam exam..salam imtihan buat semua...semoga semuanya lulus dan berjaya di dunia dan akhirat...

0 comments:

Post a Comment

 
© 2009 - Kembara Hamba Munuju Redha | Free Blogger Template designed by Choen

Home | Top