Naruto dan kasih sayang

Alhamdulillah, kesempatan masih diberikan ALLAH untuk kiita terus merasa kenikmatan hening pagi yang sangat menyenangkan. Tergerak plak hati ini mau mencoretkan dan menconteng sesuatu dalam laman ini. Sebenarnya banyak perkara yang bermain di minda, namun untuk menjaharkannya entah mana satu yang ingin dikongsikan. Teringat peristiwa yang berlaku semalam bersama-sama sahabat, terutama peristiwa kunci bilik sut atau nama manjanya surtie dipatahkan oleh ahmad bob. Peristiwa yang sangat lucu. yang lucunya, Ahmad bob telah mematahkan kunci tersebut dgn menggunakan badan. hehe.. macam2
kunci bilik sut yang patah

Kekuatan inilah yang selalunya dapat membantu untuk kita terus bersemangat dalam bergerak kerja memacu perjuangan yang telah diwarisi banyak genarasi. Sama macam naruto la. Bila menonton citer kartun Jepun yang sangat diminati ramai, jalan cerita yang sangat meruntun kepada persahabatan. Uzumaki naruto akan dapat kekuatan hasil daripada terkenang akan sahabat dan persahabatan, dikala dirinya hampir tewas. Dia dapat memangkin sepenuhnya semangat untuk dimobilasikan sebagai kekuatan yang sangat luar biasa. Ini semua hanya kerana satu dasar sahaja, iaitu atas dasar kasih sayang.





Dari aspek lain, mungkin ada yang terfikir dan berfikir tentang karya ini. Bilalah Malaysia mampu untuk menghasilkan kartun yang seperti itu. pergerakan yang smooth, imej yang baik, segalanya sangat berkesan dan mampu memukau para penonton. Dan sekiranya ini mampu kita lakukan, method dakwah kita juga akan meluas malah boleh sedikit mengimbangi unsur sekularisme yang semakin menular dimana2 dan terdedah kepada sesiapa sahaja termasuklah kanak-kanak.

Apapun, Naruto dan kisahnya telah dicoretkan sebagai cerita perjuangan. Dalam mencapai matlamat, kita tidak akan pernah terlepas dari dugaan dan cabaran yang mendatang. Dugaan dan cabaran yang datang ini perlu bijak ditukar menjadi perkara yang mampu memberi manfaat terutama sebagai mematangkan kita dalam gerak kerja, bukan lari darinya. Dan yang paling utama, untuk mengelak masalah ini terus berlaku, kepahaman terhadap apa yang kita lakukan termasuklah matlamat yang ingin dicapai mesti pada tahap yang terbaik. Walaupun sudah banyak kali perkara ni diperbahaskan, diterangkan namun kita tetap juga berada pada tampuk yang sama. Bila Pemahaman pada peringkat yang baik dan mempunyai semangat yang jitu, masalah effort tidak akan timbul. Sekali lagi, ungkapan "dari hati" adalah penyelesaiannya.

0 comments:

Post a Comment

 
© 2009 - Kembara Hamba Munuju Redha | Free Blogger Template designed by Choen

Home | Top